hidrorema
  • Apie mus
  • Paslaugos
  • Kontaktai
  • LietuviškaiLietuviškai
    • LietuviškaiLietuviškai
    • EnglishEnglish
    • Latviešu valodaLatviešu valoda
    • РусскийРусский
Hidromechaninės pavaros

Hidromechaninės pavaros

Mūsų firmos specializacija – hidromechaninių pavarų remontas, reikiamų medžiagų ir detalių joms tiekimas.

Firma „Hidrorema“ turi nuosavą techninį centrą ir pastaruosius 18 metų kapitališkai remontuoja hidromechanines pavaras, darbai atliekami per trumpiausią laiką, jų kokybė puiki. Unikalus bandymų stendas su hidromechaninės pavarų dėžės įėjimo grandies hidrauline pavara ir išėjimo grandies apkrovikliu leidžia atlikti hidromechaninių pavarų bandymus dinaminiu ir „stop“ režimais, kai hidromechaninės pavarų dėžės išėjimo grandis blokuojama.

Originalių atsarginių dalių naudojimas remontuojant hidromechanines pavaras, gamybos kultūra surenkant ir kruopščiai atlikti priėmimo ir perdavimo bandymai leidžia mūsų firmai suteikti suremontuotoms hidromechaninėms pavarų dėžėms 6 mėnesių garantiją.

Mechanikas, gavęs suremontuotą arba naują hidromechaninę pavarą, prieš montuodamas pirmiausia turi patikrinti slėgio ir temperatūros daviklių tvarkingumą ir prijungimą, hidraulinės alyvos lygį ir kokybę, hidrosistemos hidromechaninės pavaros aušinimo radiatoriaus darbingumą ir praėjimo skerspjūvį ir tik galutinai patikrinęs visų išorinių elementų ir kardaninių velenų tvarkingumą ir prijungimą gali pirmą kartą paleisti mašiną su įmontuota hidromechanine pavara. Draudžiama eksploatuoti hidromechaninę pavarą, jeigu yra pašalinių triukšmų, perkaitęs hidraulinis skystis, slėgis hidrosistemoje per mažas ar per didelis, per mažai hidraulinės alyvos arba jos nėra, aušinimo radiatorius užterštas, be filtro arba filtras senas (nesvarbu, kad išplautas), kardaninis velenas sukežęs, su dideliu disbalansu, netvarkingas galingumo atrankos reduktorius ir yra kitų gedimų.

Naudojant naujas hidromechanines pavaras ar hidromechanines pavaras po kapitalinio remonto, reikia laikytis visų reikalavimų, pateiktų hidromechaninių pavarų eksploatavimo instrukcijoje, kuri yra mašinos dokumentacijos komplekte. Kapitališkai suremontuotos hidromechaninės pavaros eksploatavimo pradžia turi būti atliekama taip pat, kaip ir naujos hidromechaninės pavaros. Išsamios kontroliuojamų parametrų charakteristikos taip pat pateiktos eksploatavimo instrukcijoje.

 

Hidromechaninė pavara

Šiandien susiklostė taip, kad per ilgą specialiosios technikos – ar tai būtų autogreideris, priekinis krautuvas, šakinis krautuvas ar kita savaeigė mašina – gamybos laikotarpį tarp gamintojų labiausiai paplitęs transmisijos modelis yra hidromechaninė pavarų dėžė.

Hidromechaninė pavara skirta keisti specialiosios technikos varančiųjų ratų traukos jėgą atsižvelgiant į važiavimo sąlygas, palengvinti transporto priemonės valdymą ir užtikrinti saugų važiavimą, važiuoti atbuline eiga, atjungti variklį nuo transmisijos jį paleidžiant ir varikliui dirbant sustojus, taip pat užtikrinti hidrosistemos darbą.

Hidromechaninė pavara – tai vientisas agregatas, kurį sudaro derinimo pavara, hidraulinis transformatorius, keturių velenų pavarų dėžė su frikcinėmis movomis, hidrodinaminis stabdis-retarderis ir hidraulinės sistemos mazgai. Visi jos agregatai sumontuoti bendrame išardomame korpuse, kurį sudaro šių agregatų karteriai (korpusai). Alyvai aušinti hidromechaninėje pavaroje įrengtas išorinis kontūras, kurį sudaro alyvos radiatorius arba šilumokaitis ir tiekimo ir ištekėjimo vamzdžiai.

Hidromechaninės pavaros hidraulinė sistema atlieka šias pagrindines funkcijas:

  • sukuria ir palaiko reikiamą darbinio skysčio slėgį pavarų dėžės frikcinėse movose ir hidraulinio transformatoriaus blokavimo frikcinėse movoje;
  • užtikrina darbinio skysčio cirkuliavimą per hidraulinį transformatorių, hidrodinaminį stabdį-retarderį (jį įjungiant) ir radiatorių esant tam tikram slėgiui, siekiant palaikyti normalų šiluminį hidromechaninės pavaros režimą;
  • užtikrina frikcinės movos diskų ir krumpliaračių guolių, derinimo pavaros detalių tepimą;
  • automatiškai blokuoja ir atblokuoja hidraulinį transformatorių.

Hidromechaninės pavaros hidraulinėje sistemoje yra dvi pagrindinės hidrolinijos – svarbiausioji hidrolinija ir hidraulinio transformatoriaus, stabdžio-retarderio maitinimo ir pavarų dėžės ir derinimo pavaros tepimo hidrolinija. Hidraulinę sistemą sudaro valdymo aparatai, reguliavimo ir darbinio skysčio slėgio palaikymo nustatytose ribose aparatai, taip pat alyvos filtravimo ir aušinimo mazgai. Hidraulinės sistemos maitinimą užtikrina krumpliaratinis alyvos siurblys.

Hidraulinis transformatorius

Hidraulinis transformatorius – tai hidraulinis mechanizmas, esantis tarp variklio ir mechaninės pavarų dėžės. Jį sudaro trys mentračiai – siurbimo (varantysis), turbinos (varomasis) ir reaktoriaus. Siurbliaratis 3 įtvirtintas ant variklio smagračio 1 ir sudaro hidraulinio transformatoriaus korpusą, kurio viduje įrengtas turbinos ratas 2, sujungtas su pirminiu pavarų dėžės velenu 5, ir reaktorius 4, įrengtas ritininėje laisvosios eigos movoje 6. Trys ketvirtadaliai vidinės hidraulinio transformatoriaus ertmės užpildyti specialia mažo klampumo alyva.

Varikliui dirbant, siurbliaratis sukasi kartu su variklio smagračiu. Veikiant išcentrinei jėgai, alyva patenka prie siurbliaračio išorinės dalies, veikia turbinos rato mentes ir priverčia jį suktis. Iš turbinos rato alyva patenka į reaktorių, kuris užtikrina tolygų, nesmūginį skysčio patekimą į siurbliaratį ir esmingą sukimo momento padidėjimą. Taigi, alyva cirkuliuoja uždaru ratu, užtikrindama sukimo momento perdavimą hidrauliniame transformatoriuje.

Būdinga hidraulinio transformatoriaus savybė yra sukimo momento padidėjimas perduodant jį iš variklio pirminiam pavarų dėžės velenui. Didžiausias hidraulinio transformatoriaus turbinos rato sukimo momento padidėjimas būna automobiliui pajudant iš vietos. Šiuo atveju reaktorius nejuda, nes jį stabdo laisvosios eigos mova. Automobiliui įsibėgėjant, didėja siurbliaračio ir turbinos rato sukimosi greitis. Be to, laisvosios eigos mova išsipleištuoja ir reaktorius pradeda suktis didėjančiu greičiu, vis mažiau veikdamas perduodamą sukimo momentą. Kai reaktorius pasiekia didžiausią sukimosi greitį, hidraulinis transformatorius nustoja keisti sukimo momentą ir pereina į hidraulinės movos darbo režimą. Taip automobilinis tolygiai įsibėgėja ir vyksta bepakopis sukimo momento pasikeitimas.

Hidraulinis transformatorius automatiškai nustato reikiamą perdavimo skaičių tarp variklio alkūninio veleno ir varančiųjų automobilio ratų. Tai užtikrinama šiuo būdu: mažėjant automobilio varančiųjų ratų sukimosi greičiui, kai didėja pasipriešinimas judėjimui, didėja skysčio iš siurblio į turbiną dinaminis slėgis, dėl to didėja turbinos, vadinasi ir varančiųjų automobilio ratų sukimo momentas.

Hidromechaninės pavaros priežiūra

Prieš aptarnavimą hidromechaninę pavarą reikia kruopščiai išplauti. Techninės priežiūros operacijas atlikti sąlygomis, visiškai pašalinančiomis dulkių ir purvo patekimą ant jungiamųjų hidromechaninės pavaros paviršiaus mazgų ir mechanizmų. Į hidromechaninės pavaros priežiūrą įeina:

  • alyvos lygio patikrinimas;
  • švariojo valymo filtro filtravimo elemento pakeitimas;
  • alyvos filtrų filtravimo elemento praplovimas; alyvos pakeitimas;
  • derinimo pavaros kūginių guolių ašinio tarpo patikrinimas ir reguliavimas.

Kas pamainą prieš išvažiuojant patikrinti hidromechaninės pavaros alyvos lygį, apžiūrėti visų tepalo kanalų sujungimus. Aptiktą alyvos nutekėjimą iš hidromechaninės pavaros ir šilumokaičio, taip pat iš jungiamojo vamzdyno reikia pašalinti.

Alyvos lygio patikrinimas. Prieš tikrinant hidromechaninės pavaros alyvos lygį, specialiąją techniką reikia pastatyti lygioje aikštelėje, sustabdyti stovėjimo stabdžių sistema. . Operacijos atlikimo eiliškumas:

  • pasukti rodyklės dangtelį ir atidengti stebėjimo langelį;
  • paleisti variklį ir įšildyti hidromechaninės pavaros alyvą iki plius 40–50 0

Kai variklio sukimosi greitis 600 aps./min., alyvos lygis turi būti per stebėjimo langelio vidurį. Jeigu alyvos lygis didesnis nei normalus (alyva visiškai uždengia stebėjimo langelį) arba mažesnis (stebėjimo langelyje alyvos nematyti), reikia sustabdyti variklį ir nupilti arba įpilti reikiamą alyvos kiekį. Reikia atsimint i, jog 2 l alyvos pakeičia lygį karteryje apytikriai 10 mm. Jeigu tikrinant pasirodo, kad alyvos lygis atitinka normą, reikia sustabdyti variklį ir uždengti stebėjimo langelį dangteliu.

Alyvos keitimas. Hidromechaninės pavaros tarnavimo trukmė labiausiai priklauso nuo laiku pakeistos alyvos ir jos kokybės. Norint užtikrinti geriausias hidromechaninės pavaros darbo sąlygas, reikia naudoti tik tas alyvas, kurios nurodytos tepimo darbų kortoje. Keičiant alyvos markę, reikia praplauti hidromechaninę pavarą. Alyvą reikia keisti atidirbus 1500 valandų, atliekant eilinę techninės priežiūros-2 operaciją. Keisti alyvą šia tvarka:

  • prieš pilant alyvą, kruopščiai nuvalyti dangtelį nuo purvo;
  • į hidromechaninę pavarą įpilti alyvos iki stebėjimo langelio vidurio linijos;
  • patikrinti alyvos lygį, kaip aprašyta anksčiau, prireikus dar pripilti alyvos.

Išrinkti ir surinkti hidromechaninę pavarą reikia ant specialaus pasukamo stendo, kuris užtikrintų patogią karterio padėtį jį išrenkant ir surenkant. Surenkant pavarų dėžės velenų frikcines movas ir tepalo tiekimo įvores, reikia žiūrėti, kad būgnų ir įvorių angos sutaptų su velenų angomis ir išdrožomis. Tikrinant, ar teisingai surinkta, įrengus hidromechaninės pavaros karteryje velenus, reikia patikrinti, ar jie lengvai sukasi, taip pat ar susisiekia darbinio skysčio tiekimo į pakopų įjungimą ir diskų ir guolių tepimą kanalai, tiekiant suspaustą orą į atitinkamus kanalus

Related Posts

Hidraulinių skirstytuvų remontas, diagnostika, derinimo darbai

Remontas

Hidraulinių skirstytuvų remontas, diagnostika, derinimo darbai

Kuo dar jums galime padėti?

Remontas

Kuo dar jums galime padėti?

Vairo kolonėlių remontas

Remontas

Vairo kolonėlių remontas

Informacija

  • Hidromechaninės pavaros
  • Hidraulinių skirstytuvų remontas, diagnostika, derinimo darbai
  • Kuo dar jums galime padėti?
  • Vairo kolonėlių remontas

Kategorijos

  • Remontas
© hidrorema 2023